fredag, september 27, 2024

Kaosets melodi: När tiden springer ikapp





Det var väldigt segt att ta sig upp i morse efter alla intryck från gårdagen. Hela dagen spenderades på Bokmässan, och jag är fortfarande överväldigad av allt jag sett och hört. Det var fantastiskt att möta så många intressanta människor och få ta del av så mycket inspiration, men det tar verkligen på krafterna. Jag känner mig helt slut.


Jag är så less på mig själv just nu, för det blev verkligen kaos i mitt schema. Jag hade skrytit om hur Keep-appen skulle hjälpa mig att hålla struktur och få ordning på allt, men verkligheten kom ikapp. Nu sitter jag här med en lång lista på saker att göra och bara två dagar kvar att beta av 12 punkter innan söndag. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt.


Det känns som om jag inte har lärt mig något av tidigare gånger jag hamnat i samma situation – för mycket på gång, för lite tid, och jag litar alltid på att jag ska klara av allt. Men nu står jag här, stressad och frustrerad över att inte ha planerat bättre. Hur svårt ska det vara att ge sig själv lite mer spelrum och andrum?

Trots allt kaos är jag ändå glad över att ha varit på Bokmässan. Det är alltid något speciellt med att vara omgiven av människor som brinner för litteratur, språk och idéer. Det ger mig energi och påminner mig om varför jag älskar det jag gör, även om det kan bli för mycket ibland. Jag måste bara hitta en bättre balans framöver.


Inga kommentarer: