torsdag, september 26, 2024

Förväntningar inför Bokmässan i Göteborg

 


Nu är det snart dags för Bokmässan i Göteborg, och i helgen ska jag äntligen delta! Jag har länge sett fram emot detta, och i år är det extra speciellt då Dyslexiförbundet kommer att ha en monter på plats. Det är så inspirerande att se hur mycket engagemang som finns för att sprida kunskap om dyslexi och att skapa möjligheter för fler att lära sig och utvecklas.

 

idag är en extra ledig dag, så jag tänkte passa på att åka ner till Göteborg redan då för att få lite extra tid att utforska staden innan mässan drar igång. Det blir en kombination av inspiration, lärande och lite välbehövlig avkoppling. Bokmässan är inte bara ett tillfälle att upptäcka nya böcker, utan också ett forum för att diskutera viktiga ämnen – och för mig är dyslexi ett av de viktigaste

Att vara på plats och möta andra som har erfarenheter av dyslexi, både från ett professionellt och personligt perspektiv, ger mig alltid ny energi. Jag ser fram emot att få ta del av spännande föreläsningar och träffa andra som brinner för samma frågor. Jag hoppas också få med mig nya insikter och inspiration som kan hjälpa både mig själv och andra i vårt arbete framåt.

Förutom Dyslexiförbundets monter finns det så mycket att utforska på mässan – allt från författarsamtal till boksigneringar och andra aktiviteter. Jag hoppas kunna gå på några intressanta samtal, kanske till och med upptäcka nya böcker som kan vara till nytta både i min egen läsning och i arbetet kring dyslexi.

 

Det ska bli en fantastisk helg, och jag ser fram emot allt den har att erbjuda!


Inga kommentarer: