onsdag, september 25, 2024

Att navigera språk och skatt: Min företagsresa


Jag ångrar djupt att jag inte tog vara på möjligheten att fortsätta med engelska språket. Jag kunde prata och förstå en annan person, men nu får jag använda Google Translate. Det är så jobbigt att vilja ha en bra språklig kommunikation och förstå varandra på ett klart språk. Språket är verkligen en nyckel till att bygga relationer och öppna dörrar.


Jag var inne och fixade en sak. Imorse var jag inte glad på mig själv; jag följde inte min rutin, så jag tog tag i diskmaskinen. Det är så lätt att låta små saker samlas på hög, och ibland känns det överväldigande. Idag har jag väldigt mycket som måste göras hemma, så jag måste få ordning på allt. Att ha ett städat och organiserat hem gör verkligen skillnad för mitt välmående.


Idag ska jag ha mitt första möte om revision i kväll. Det gäller min enskilda firma som har funnits i ett år nu. Det känns både spännande och nervöst! Skatteverket vill ha så mycket i skatt att det nästan inte lönar sig att hyra ut. De tar så mycket i skatt att det ibland känns som en kamp att få det att gå ihop. Jag hoppas verkligen att jag kan få klarhet i allt och hitta sätt att göra det mer lönsamt.


Jag vet att jag måste vara mer medveten om min ekonomi och göra kloka beslut framöver. Kanske är det dags att söka hjälp från en revisor eller rådgivare för att få bättre insikt. Det är alltid bra att ha någon med mer erfarenhet som kan guida mig genom de svåra delarna.


Sammantaget känns det som en utmanande men också spännande tid. Jag ser fram emot att växa både personligt och professionellt, och jag hoppas att jag kan lära mig mer om både språket och företagsamhet längs vägen.


 

Inga kommentarer: