måndag, september 16, 2024

Helgrapport: Från Mys till Diskkaos – och En Vilsen Robot

 Efter en härlig helg är det dags att återvända till vardagen, men jag måste säga – det var en fantastisk helg! God mat, härligt sällskap och massor av skratt. Precis vad man behöver för att ladda batterierna inför veckan. Men nu är måndagen här, och verkligheten knackar på dörren.

Imorse vaknade jag och såg att det bara var 6 grader ute. Perfekt väder för att kura ihop sig med en kopp kaffe och något gott till frukost… om det inte vore för att köket såg ut som en krigszon. Disken från gårdagens middag låg kvar och matlådor behövde fixas inför veckan. Så mycket för en lugn start på dagen!

Med frukosten avklarad och lunchpaketet slängt ihop i all hast, bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och röja upp i köket. Det var som att kliva in i ett slagfält – kastruller överallt, gamla tallrikar och bestick i en hög som bara växte. Men jag tänkte: “Det är bara att köra på, för jag vägrar komma hem till kaos!” Så diskmaskinen fyllde jag och startade, så jag kan plocka ut den när jag kommer hem.

Så där stod jag, tidigt på morgonen, med händerna i vattnet och en inre monolog som gick ungefär så här: "Varför blir det alltid såhär efter en trevlig helg? Det är som om köket själv går på fest när jag gör det!" Men när disken var klar och matlådorna stod prydligt i kylen, kände jag mig som ett hushållnings geni.

Nu är jag redo för veckan (typ), och känner mig lite som en vardagshjälte – med en superkraft som kallas 'diskning'. Och om jag ska vara helt ärlig, så längtar jag redan till nästa helg… men den här gången kanske jag lämnar disken till måndagen, eller inte. Vi får se hur modig jag känner mig!

Den här veckan är det dock inte bara disk jag måste tänka på. Jag har också några Teams-möten inplanerade på länken som förbundet har satt upp den här veckan. Så nu är det bara att pallra sig hem, röja lite till och piska igång min robotdammsugare. Men den är lika vilsen som jag på måndagar – vi får se vem av oss som klarar sig bäst den här veckan!


Inga kommentarer: