söndag, september 15, 2024

En skön dag längs Kustvägen: Fika, hantverk och god mat




Oj, vad jag kunde sova länge idag! När jag väl kom upp tog jag en lätt frukost. Vi tog sedan cabrioleten och åkte iväg med taket nedfällt för att njuta av det fina vädret.


Vi bestämde oss för att ta kustvägen till Alingsås. Tur nog bromsade en bil i tid framför oss, annars hade det kunnat sluta illa. Vi stannade även till i en liten by där byborna visade upp sina hantverk, vilket gav oss både inspiration och en trevlig upplevelse.


Efter det tog vi en paus för en fika på Eskekärr Säteri Café, där vi njöt av våfflor med hjortsylt. Det var riktigt gott!


Vi fortsatte vår resa längs den vackra Kustvägen till Alingsås och stannade på flera intressanta platser längs vägen. Jag brukar använda TripAdvisor för att hitta bra restauranger, och den här gången hittade vi en golfrestaurang i Alingsås. Maten var fantastisk! Jag åt fläskfilé med ratatouille och pepparsås, och vi avslutade måltiden med kaffe. En mycket trevlig upplevelse.


Min vän var otroligt snäll och körde mig till min vanliga ICA-butik för att handla. Tyvärr blev jag lite irriterad eftersom maskinen för att återvinna plastflaskor var trasig, så jag kunde inte lämna tillbaka dem. Men det löser sig nog!


Nu ska jag ställa mig i köket och laga en cowboygryta som jag tänkt ha under veckan. Perfekt för kommande middagar!

Inga kommentarer: