lördag, september 14, 2024

Bilträff och god mat



Vem sjutton går upp tidigt en lördag morgon? Det gör jag, för jag är på väg till en Volvo- och Saab-träff i Varberg. Trots att jag egentligen hade velat stanna kvar under täcket, kunde jag inte låta bli att känna mig förväntansfull. Det är något speciellt med att träffa människor som delar samma intresse för klassiska bilar. Väl framme vid träffen blev jag snabbt påmind om varför det är värt att kliva upp tidigt – det var kul att möta så många trevliga och entusiastiska människor. Det fanns bilar i alla möjliga skick och modeller, och det blev många spännande samtal om allt från motorer till framtida projekt.


Efter att vi hade strosat runt ett tag bestämde vi oss för att checka in på rummet vi hade hyrt för natten. Rummet var litet men mysigt, och perfekt för en övernattning. När vi hade installerat oss tog vi oss in till centrum för att upptäcka Varberg lite mer. Där träffade vi en främling, som visade sig vara mycket hjälpsam. Han rekommenderade oss en trevlig restaurang som också fungerade som en ölhall. Restaurangen hade en härlig atmosfär, och det passade perfekt för en avslappnad kväll.


Vi beställde schnitzel och pommes frites, och maten smakade fantastiskt efter en lång dag. Till middagen tog jag en god öl, Budějovický Budvar. Det var verkligen en lyckad utflykt, och vi ser redan fram emot nästa träff och äventyr. Ibland är det spontana möten och små utflykter som ger de bästa minnena.






---

Inga kommentarer: