måndag, augusti 05, 2024

En Slö Morgon och En Dag För Mig Själv

En riktigt slö morgon blev det här hemma. Strax ska jag gå upp, göra mig i ordning och äta lite frukost. Idag är det min dag att fixa till mig. Jag ska till frissan och ordna mitt hår. Efter det ska jag fortsätta att städa hemma, men jag tror inte att det blir så mycket gjort idag eftersom det tar några timmar att vara hos frissan. Men nu ska jag stiga upp, äta frukost och göra mig i ordning för att ta bussen in till centrum.


Det är dyrt att gå till frisören, men det blir alltid så bra när jag är klar. Jag älskar känslan av nyklippt hår och hur fräscht det ser ut. Dessutom brukar frisören ge mig bra tips om hur jag kan ta hand om mitt hår på bästa sätt. Allt annat kostar också mer nuförtiden, så det gäller att prioritera det som verkligen gör en glad.


Jag hittade ett bra schampo och balsam från Schwarzkopf Professional. Bonacure R-Two Shampoo, 250 ml för skadat hår. Jag har använt den serien i snart ett år och är verkligen nöjd med resultatet.


När jag väl kommer hem igen hoppas jag att jag ska få lite energi till att städa. Det finns alltid något att göra, men ibland är det svårt att hitta motivationen. Kanske kan jag sätta på lite musik och försöka göra det till en roligare aktivitet. Om inte annat så får jag ta det lugnt och njuta av min nya frisyr. Det är viktigt att inte stressa för mycket och att ta hand om sig själv.

Inga kommentarer: