Igår kväll märkte jag att min iPhone inte ville ladda, vilket var riktigt irriterande. Som tur var hade jag en powerbank som kunde ladda min telefon tillfälligt, men det var uppenbart att något behövde göras för att lösa problemet permanent. Jag bestämde mig för att bita ihop och ta bussen ut till köpcentret för att få reda på vad som var fel med min mobil.
Jag tycker att det är fel att Västtrafiken inte inkluderar busslinjer som är direkt kopplade till köpcentret. Att de ställer in bussar över sommaren är inte vettigt; fler bussar som går från utkanten till köpcentret skulle göra det lättare för alla i kommunen. Så jag fick stå hela vägen dit, och repet för äldre personer gjorde att det blev ännu svårare att få en sittplats.
När jag kom till köpcentret gick jag direkt till butiken som heter Fix My Phone. De var väldigt hjälpsamma och vänliga, och efter en snabb diagnos kunde de konstatera att det var laddningsporten som var problemet. De erbjöd sig att rengöra den medan jag väntade, vilket jag tacksamt gick med på.
Medan jag väntade på att de skulle fixa min telefon, passade jag på att strosa runt i köpcentret. Det var ganska skönt att ta en paus och titta i några av butikerna, även om jag inte köpte något. När jag kom tillbaka till butiken var min telefon redo, och jag kunde äntligen andas ut.
Hela upplevelsen fick mig att inse hur beroende jag är av min telefon och vikten av att ha en fungerande laddare, ifall något liknande skulle hända igen.
Sammanfattningsvis, trots att det var frustrerande att min telefon slutade ladda, blev det en lärorik upplevelse och jag fick ett bra bemötande på vägen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar