torsdag, juli 11, 2024

semestertider i vården





Frustration över vården


Idag fick jag ett frustrerande svar från vårdcentralen. Under semestertider verkar det nästan omöjligt att få vård, och det känns som att vården helt saknar empati.


Jag har haft ont i fyra veckor och fick först besöka vårdcentralen där jag fick Peclin, vilket inte hjälpte. När jag kontaktade dem igen, fick jag veta att jag skulle få en tid nästa vecka. Det är så nonchalant av personalen på vårdcentralen. Jag skrev i appen den 6/7 och fick inget svar förrän fyra dagar senare. Då meddelade de att jag skulle få en tid den 17/7. Min läkare hade lovat att jag skulle få hjälp direkt om jag kontaktade dem, men den som tar emot frågor från patienter sa att de behandlar ärenden inom tre arbetsdagar. Sedan fick jag rådet att ta Alvedon, trots att jag haft ont i nästan fyra veckor. Men genom en dag chatt i appen fick jag en tid redan på måndag och de skrev ut starkare medicin.


Sveriges vård har verkligen ingen empati.


Flytta Hemifrån: Tips för en Lyckad StartTips för dig som ska flytta hemifrån


När jag flyttade hemifrån till mitt nya hem i Trollhättan, hade jag turen att ha en brudkista fylld med olika saker som jag önskat mig varje gång jag fyllde år. Det var verkligen en fantastisk upplevelse att öppna den kistan och se alla de fina saker jag fått under åren. Här är några tips för dig som också ska flytta hemifrån:


1. **Önska dig användbara saker**: När du fyller år eller vid andra tillfällen, be om saker som du vet att du kommer behöva när du flyttar. Det kan vara köksredskap, handdukar, lakan eller andra hushållsartiklar.

   

2. **Presentkort**: Om du är osäker på vad du behöver, är presentkort en utmärkt lösning. De ger dig friheten att köpa precis det du behöver när du väl har flyttat in.


3. **Planera din framtida bostad**: Det är både roligt och praktiskt att tänka på hur du vill att ditt framtida hem ska se ut. Detta kan också hjälpa dig att välja vilka saker som kommer att passa bäst i ditt nya boende.

Inga kommentarer: