lördag, juni 29, 2024

En vanlig vardagsmorgon: Fåglar skriker och gästrummet väntar

Idag vaknade jag tidigt av fåglarnas skrik utanför mitt sovrum. Det är inte alltid roligt att behöva kliva upp så tidigt, men det finns saker som måste göras. Gästrummet behöver fixas till för att välkomna en ny gäst, så jag kände mig nöjd över att ha städat undan efter hundarnas senaste vistelse.


Efter att ha gjort mig i ordning tog jag en promenad till Ica för att handla lite. Det blev några rester från min goda kålpudding som fick följa med hem till dagens måltid.


Det är sådana här små, vanliga morgnar som påminner mig om att vardagslivet kan vara lika tillfredsställande som det är rutinmässigt. Att få ordning på saker och ting och sedan belöna sig själv med en god måltid är en fin start på dagen. Nu ser jag fram emot att göra gästrummet välkomnande för min kommande besökare.

Inga kommentarer: