tisdag, maj 28, 2024

Att Inte Bli Förstådd – En Utmaning


Idag har varit en snurrig dag när det gäller att bli förstådd. Jag hade problem med mina bokningar igen och fick veta att jag inte skulle använda någon extra kalender. Det krockade med andra saker som jag skrivit i min kalender. Nu är problemet löst efter att ha blivit felaktigt tolkat på grund av att jag har svårt att uttrycka mig. När jag försöker förklara saker över telefon blir det ibland riktigt kämpigt att inte bli missförstådd.

En positiv sak är att jag upptäckt hur man kan söka i iOS och få upp allt som har med de orden att göra. Jag hittade alla bilder jag har tagit genom åren, vilket var kul.

Jag känner mig lite nervös inför morgondagen. Det är dags för vårens sista möte i Funktionsrättsrådet (KFR). KFR är ett organ för samråd och ömsesidig information mellan företrädare för funktionsrättsorganisationerna och Trollhättans Stad. Tidigare hette Funktionsrättsrådet Handikapprådet.

I våras skickade vi in en skrivelse från Dyslexiförbundet lokalförening som har  om lokalfrågor. Kommunen har varit frånvarande i diskussionerna, men nu ska vi få ett svar tillbaka.

Inga kommentarer: