fredag, april 05, 2024

Reflektioner över en välbehövlig ledighet

 Hej kära läsare,


Nu när den sista dagen av min ledighet närmar sig sitt slut, känner jag mig både utvilad och redo att återvända till vardagen. Jag måste erkänna att denna period av ledighet inte blev riktigt så produktiv som jag hade planerat. Kanske var det effekten av att vara utmattad efter all byggstädning jag ägnade mig åt tidigare. Att ta sig an sådana projekt tar verkligen på krafterna, men det är alltid värt ansträngningen när man ser det färdiga resultatet.


Även om jag inte fick så mycket gjort som jag hade hoppats på, har jag ändå haft möjlighet att ladda batterierna och koppla av på ett sätt som jag inte gjort på länge. Att kunna andas in den friska luften och njuta av några dagars vila har verkligen varit guld värt.


Under denna ledighet fick jag också chansen att lyssna på en spännande presentation av den nya författarduon Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt. Jag blev fast i deras berättelse om en dramatisk händelse på en födelsedagsfest, och jag kunde inte sluta lyssna när de delade med sig av sina tankar och erfarenheter. Det är verkligen något speciellt med att få ta del av andras passion och kunskap.


Nu när jag återvänder till arbete och vardag gör jag det med en känsla av energi och motivation. Ledigheten har gett mig tid att reflektera över vad som verkligen betyder något för mig och vilka mål jag vill sträva mot i framtiden.


Tack för att ni har följt med mig på denna resa genom min ledighet. Jag ser fram emot att dela mer av mina tankar och erfarenheter med er i framtiden.


Varma hälsningar,


Inga kommentarer: