måndag, augusti 08, 2022

De är slut

 Måndag morgon, sista få dagarna kvar…gud va jobbigt att gå upp tidigt på morgonen, segt och jobbigt! Men jag var ju tvungen att gå upp. Tokfia hade bokat friss-tid klockan nio på morgonen. Jag nästan ångrade mig att jag tog så tidigt på morgonen. Men jag tog en lite tidigare buss in till stan, och gick in på Espresso House och köpte mig en smörgås och kaffe. Jag tänkte – det är gott. Men jag fick en idé ändå, att jag tar med mig min kaffetermos, så gjorde dom mockalatte i den åt mig. Då höll den sig varm, och det var ju perfekt att kunna göra så. Det blev några timmar hos frissan, och sen tänkte jag ”Jag tar en promenad”. Jag gick in till Interflora och tittade på blommor, ville se om jag kunde ha något nytt här till hösten, tittade och kikade lite. Så gick jag förbi Innovatum, och där stod en kiosk, det har jag aldrig sett förut att där var en kiosk. Jag köpte mig en glass där, och sen promenerade jag hem och gick förbi Slussen. Det var ju faktiskt gott. Nu ska jag ta fläskfilén och potatissalladen och äta, som vi köpte från charken, delikatessavdelningen.
 
Jag tänker på många personer. Detta är mitt personliga, vad jag tycker, ingen annan kan tycka om detta. Många relationer är komplicerade, och många kanske är rädda att komma tillbaka till skolan för att dom inte har haft någon bra relation med vissa personer. Då tänker jag på föreningsliv, jag tänker på arbetsliv och allt möjligt. Olika saker man ska komma tillbaka till efter semestern. Jag tycker att det är viktigt att vara ödmjuk och glömma, älska och förlåta. Lägg det bakom dig och se framåt i stället, se hur situationen blir senare. Ha inte det agget kvar när du kommer tillbaka till olika saker. Bättre att blicka framåt. Jag känner för många personer som har det svårt idag, som inte kan acceptera, utan fortfarande har agg mot andra personer. Jag tycker inte om folk som är långsinta, dom är inte välkomna i mitt liv heller om det skulle bli så. Jag skulle bara kasta bort dom, jag skulle nonchalera. Jag skulle bara kunna säga ”Hej”, och du får vara där, men jag vill inte prata med dig över huvud taget. Jag tänker på många barn som har det svårt. Men se fram mot skolan nu, och arbetslivet! Ni får ha det så gott, jag ska inte göra så mycket mer idag, det ska vara lugnt för mig.


Härligt fotot höst sig fin i håret !


Inga kommentarer: