söndag, augusti 07, 2022

Helg, ljuvliga helg❤đŸ€đŸŽ¶

Biltur och sen god Gt efter resan 

 Jag hoppas ni har haft en fin helg, det har jag haft, en helt underbar helg! Och gott sĂ€llskap och goda middagar tillsammans. Jag har bara tre dagar kvar, sen ska jag börja jobba. Men jag ska ju operera mig denna vecka för mina ögon. FĂ„r se om jag kan jobba sen efter det. Vi tog bilen och utrĂ€ttade lite Ă€renden pĂ„ staden. Vi köpte tvĂ„ tĂ€cken för 599 kronor, hundra kronor billigare. Vi köpte tvĂ„ och delade pĂ„ pengarna. SĂ„ köpte jag nya kuddar till uthyrningsrummet och till övernattningen hĂ€r inne i lĂ€genheten. SĂ„ det blev nytt tĂ€cke och ny kudde för den som ska sova över hos mig.

Bakelse som vi fikar. 

 Det gjorde vi dĂ„, och sen Ă„kte vi och handlade och köpte lunchkorv med pommes frites som vi Ă„t. SĂ„ tog han ut cabben, och jag blev sĂ„ glad, det var sĂ„ skönt. Vi Ă„kte över Öresjö upp till Gustavsberg, till SnĂ€ckan och tog en bakelse. Det var alltsĂ„ en mini-sockerkaka med jordgubbssylt, marsan, grĂ€dde och jordgubbar, fĂ€rska. Den var sĂ„ god, jag har aldrig tĂ€nkt att man kan göra sĂ„. Jag har alltid funderat pĂ„ vad man har de hĂ€r mini-sockerkaksformarna till. Det blev lite inspiration. Jag trodde först att det var en rulltĂ„rta, men det var det ju inte. Vi Ă„kte sĂ„ vi kom ut vid Utby. Det var sĂ„ underbart och fint och alltihopa. Jag sa till honom ”NĂ€r jag ser bĂ€ttre vill jag gĂ€rna Ă„ka dĂ€r igen”, för det var ljuvligt, det var sĂ„ gott, och jag kĂ€nde mig glad och hade fĂ„tt inspiration igen. Sen nĂ€r vi kom hem tog vi en gin, en GT Beefeater med original Nordic Tonic. Och det var sĂ„ gott med massor av is, jĂ€ttegott! Sen sĂ„g min Ă€lskling att det var nĂ„got fel pĂ„ mina fönster, sĂ„ vi skulle sĂ€tta tillbaka fönstren dĂ€r ute. Men fan ocksĂ„, dĂ„ fastnade dom! Mekaniken i fönstren var trasig. Det Ă€r inte klokt! Det Ă€r skit med dom hĂ€r balkongfönstren, inglasade. Och sen ska jag stĂ„ för dem! Jag skulle bara vilja slĂ€nga bort dem, byta hela inredningen. Men det fĂ„r man ju inte göra, det ska ju vara enhetligt. Men jag tycker inte om dom hĂ€r fönstren över huvud taget. SĂ„ vi fixade lite extra och tĂ€nde lite ljus, det var lite ljuslyktor med olika fĂ€rger pĂ„. Sen tog vi lite bubbel, faktiskt, och lite jordgubbar. Det var sĂ„ trevligt, underbart, och jag kĂ€nde mig sĂ„ upprymd! Det var en sĂ„ underbar helg, jag kĂ€nde mig sedd och hörd! Det kĂ€ndes vĂ€ldigt gott med denna helgen, jag trodde inte det skulle bli sĂ„ hĂ€r egentligen. Men sĂ„ hĂ€r blev det faktiskt. SĂ„ gick vi upp hĂ€r, det smakade inte gott med frukosten, men vi tog lite Verums pĂ€ronfil. Jag tyckte den var jĂ€ttegod nĂ€r vi hyrde stugan, men nu börjar jag bli lite trött pĂ„ den. SĂ„ nu mĂ„ste jag ta tjuren vid hornen och göra kĂ„lpudding. Sen köpte vi faktiskt flĂ€skfilĂ© i bitar med potatissallad. Men han kommer tillbaka till mig sen i kvĂ€llningen, sĂ„ ska vi Ă€ta det. Det ska faktiskt bli riktigt gott. Vi trodde vi kunde Ă€ta mer i lördags, men det sket sig, faktiskt. 

Men ni fÄr ha det sÄ gott, ha en underbar dag. Kramar till er allihopa!

Vi tog oss lite bubbel och jordgubbar 


Inga kommentarer: