söndag, juli 03, 2022

Det blev en helg blogg

middag på lördags kvällen 

Nu är helgen inkommen. Jag tog och dansa runt med Duster här och sen gick jag över med skurmoppen och städade och gjorde i ordning. Jag skulle få främmat på kvällen. Det var från HalloFresh: marinerad ryggbiff med söt senapssås – det var så himla gott! Vi åt det och drack gott rödvin till maten och det var mycket härligt! 

Vi åt gubbar till efterrätt och så och sen tog vi något bubbel-aperitif till. Vi blev sittande ute på kvällen och det var härligt och gott och så. Roligt att få lite främmat, man är ensam under veckan, så det är lite kul. 


frukosten på söndagen 


 På söndagen gick vi upp och åt en härlig frukost och jag fråga: Kan du inte stanna kvar och äta med mig?

Då var det stekt lax med ugnsrostade grönsaker och färdig aioli. Det var faktiskt också riktigt gott! Men jag saknade vitlöken, men den var inte med. Det var perfekt mat! 

Sen följde han med mig till inboxen, men va fasen… de lägger paketet högst upp! Det når ju inte ens jag! Det var tur att han var med mig, för annars hade det gått åt skogen. 

Det har varit en trevlig helg och helt underbart och så. Lite kul att inte sitta ensammen som man gör under veckan. Jag kan ju inte ta mig någonstans över huvud taget, det är jobbigt att gå och att inte kunna se och så. Jag saknar att få komma ut och fika igen och det är inget roligt att åka ner själv. På måndagar är det stängt på Ritz, så imorgon blir det inte så. 

Ni får ha det så gott!


Rostade potatis med karamelliserade grönsaker  med lax


 



Inga kommentarer: