lördag, maj 21, 2022

Bästa apparna

God morgon helgledig????

idag är det Dyslexiförbundet i Västergötland distriktet har årsmöte, var tvungen och gå på idag. Det var mycket trevligt att träffa olika likasinnade personer. Fick jättegod fika, trevligt och sitta prata om en bra föreläsning om svensk talteknologi och deras produkter. Det är alltid trevligt med den firman och fick lite påminnelse om hur man ska tänka med talsyntes. Tur att jag hade med mig Taltjänst så kunde skriva åt mig. Jag vill gärna tipsa er om Google Översätt appen. Det finns en knapp inuti åter foto på en text och den blir Olika språk. Testade på fick jag precis fick jag veta vad är det stod på lådan. Sedan får jag hem till min röra och fundera på hur jag skulle göra. Blev det att åka hem det var ju bara 10 minuter ifrån mig till mötet tur och retur. 

Jag vet inte hur jag ska ha det på min balkong och jag känner kanske att det är klart. Att möblera om som jag gjort nu. Så jag sätter mig på Balkongen och tog mig ett glas öl. Det är så att jag funderar på om det var rätt att flytta på soffan. 

 



Inga kommentarer: