fredag, maj 20, 2022

Summan av kardemumman

 

Yes! Nu är det fredag och det är härligt att det snart är helg! 

Men Västra Götalands Dyslexiförbund ska ha årsmöte i morgon. Det ska bli jättekul att få träffa folk, det är normalt igen i samhället, det är helt underbart! 

Men igår fick jag äntligen upp min älskade mormors taklampa som jag har renoverat och gjort i ordning, från 40-talet. Den sitter i min inglasade balkong. Det ska bli så mysigt och härligt att kunna tända och tänka på mormor som var så omtänksam om sina barnbarn, hon var en stjärna. Hon visade hur hon bakade, hon förklarade, det var så roligt att vara hos henne, hon var så pedagogisk. Jag saknar henne jättemycket i mitt liv. Jag tänker ofta på henne, hur hon kom ner till mig och vi bakade tillsammans. Hon lärde mig att göra olika bröd och så. 

Summan av kardemumman, nu ville jag göra i ordning där ute på balkongen. Det är bra med en borste som river väldigt bra i den här jädra mattan. Så jag bar ut robotdammsugaren, och den gick ju två varv eller nåt, så stannade den. Då var ju borsten full. Då tänkte jag ”Hur ska jag få i ordning på den här borsten?” Jag hade ingen hemma i alla fall. Men tur i oturen så har dom på Elgiganten här i stan, så jag får åka ut efter jobbet och köpa mig en, och fortsätta att städa. Göra i ordning, kanske köpa några blommor och sätta ut. Nu känner man att nu kan man göra nåt, nu är det mysigt att sätta upp lampan, den kan lysa och det kan vara trevligt.

 Jag mår lite bättre nu, jag får slå mig på fingrarna och inte äta några kakor på jobbet. Men idag blir det en grönsallad och så får det inte bli något mer. Men ni får ha det så gott så får vi jobba vidare här. jag fick vetta igår att min första pojkvännen har kilade vidare i livet. De var så tråkigt att fick vetta detta.  

Inga kommentarer: