söndag, maj 15, 2022

Inte direkt sund helg

rdag morgon, sjuttsingen att man vaknar tidigt! Jag tänkte att jag struntar i grannar och folk runt omkring mig så jag kör i gång och tvättar i tvättmaskin. Och jag kände mig väldigt nöjd att jag har fått gjort det, så jag har rena kläder till nästa vecka.

En gammal kollega som blivit en jättegod vän med mig – vi träffades i city och tog oss en fika. Jag tog mig kaffe och en bananpetit-choux. Vi gick runt och strosade i city. Det var inte så mycket folk ute.

Men jag hade en jädra tur när jag kom till parkeringen på bildäcket. Min väninna fick visa körkort och blåsa för polisen. Tur att jag slapp och göra detta. För min svåra astma hade jag haft svårt att blåsa i den apparaten. Det hade blivit NÄL.nu. Det hade jag ingen lust med.

På eftermiddagen blev jag bjuden på en grillkväll och vi tog oss en biltur ut och hämtade lite köpta saker från nätet. Vi grillade karré och majskolvar och hade en enkel sallad till och picklad rödlök och lite pepparsås till. Sen blev det också en filmkväll och titta på Hamilton.


lördagsmys 

Det är härligt att vakna och kunna äta frukost tillsammans. Vi tog oss en loppisrunda och en intervju som han skulle göra. Jag kom hem med ett litet side-board efter den loppisrundan.
Sedan tog vi oss lite lunch tyckte vi. Kvarterskrogen: Mixad grill, kolgrillat. Tre spett, en kyckling en lammfärs och en lammkött. Serverades med kockens sallad med kikärtsröra, vitlökssås och pommes eller ris. Men jag tog ris till det. Det var riktigt smarrigt och gott. 
Det var ju så nära till mig så vi tog oss en kaffe hemma hos mig och sen körde jag hem honom. Och nu ska vi ha en ny vecka som kör igång och så.

Sen får ni inte glömma av webbseminarierna som Dyslexiförbundet har. Det är jättebra att gå in och titta på dem.

Men ni får ha en skön söndag. Det har varit den underbaraste helgen jag varit med om! Ni får ha det så gott.



söndagsmat 


Inga kommentarer: