måndag, maj 30, 2022

färdigläs för mig

 

Nu är det färdigläst på vuxenutbildningen – har klarat av alla svenska kurser och samhällskunskap. Och nu har jag gjort färdigt retorikkursen.
I retorikkursen har det funnits många olika begrepp och namn på olika saker som man ska komma ihåg.  Det är huvudsakligen tre retoriska begrepp som talkonsten till stor del vilar på:

Ethos: accentuerat

Pathos: känslosamt

Logos: förnuftsargument

Man glömmer aldrig de här tre huvudsakliga retoriska begreppen.
Men min särbo trodde inte jag skulle klara av hyllningstalet på grund av min sjukdom. Men jag gav mig fasen på att jag skulle klara av att hylla Habibi. Det var lite trevligt att hon var med i bakgrunden och jamade lite granna vid inspelningen. Det var lite kul.

Och nu fick jag fina ord av läraren på vuxenutbildningen på retorikkursen. Nu får jag vänta på slutbetyget. Hoppas jag blir godkänd. Det räcker för mig just nu.

Ha en skön tisdag eftermiddag, så hörs vi.

 

Inga kommentarer: