lördag, maj 28, 2022

allting eller ingen

 

Fredag så tog jag bilen och träffade min käraste. Så vi gick in och åt på Thairestaurangen i stan. Det var väldigt gott att äta och det blev en go och mysig fredagseftermiddag. 

cruising i stan 


Lördag morgon gick vi upp tidigt och åkte till Bollebygds veteranmarknad. Det tog en stund att åka dit, 1,5 timme.
Jag gick runt och tittade och jag köpte faktiskt inte något, men vi köpte till våra vänner olika leksaksbilar. Så tog vi lite kaffe där och jag stålsatte mig och tog inga sötsaker. Jag tog bara en slät kopp kaffe och han tog en typ mazarin.
Sen for vi på någon kuriosa i Alingsås, antikaffär som faktiskt var väldigt bra för det var inte dyrt överhuvudtaget. Så jag hittade ett litet bord och ställa skrivaren på. 100 spänn – det var ju ingenting.
Sen skulle vi leta upp nästa sån här, men den var borta redan.
Men jag kom in på Balders hage och där har jag inte varit på många år. Det var roligt att komma in i den affären. Det är så mysigt där i Alingsås och gå in. Så jag köpte två ströare. Jag brukar ha kanel i den ena och så kardemumma i den andra när jag bakar bullar. Det är ju väldigt bra och så fick jag tag i en låda som jag kan ha spagetti i, en lite finare så den kan stå på diskbänken faktiskt. Det blev en väldigt trevlig dag.
Så bjöd han på fisk och potatis och lite rivna morötter. Det var väldigt gott. Sen är det cruising i stan så vi tog och åkte ner med min bil och tittade på detta. Vi var där en stund och kikade.

Bollebygds veteranmarknad
Sedan gjorde jag färdigt mitt hyllningstal. Så nu kan jag bocka av att jag har gjort retorikkursen. Det känns väldigt gott.
Men nu får ni ha en härlig lördag, så hörs vi av.



Inga kommentarer: