måndag, april 25, 2022

privatläkare all äran

 

Gokväll! Jag vet inte hur jag ska börja med min frustration med privatläkare. Prima Praktik ignorerar mina mediciner, och jag är så frustrerad på grund av min dyslexi. Det är inte lätt att skriva olika blodtrycksmediciner, hur det stavas. Och det blir inte rätt när man pratar in texten. ”Tyvärr kan vi inte förnya dina mediciner.” Kan man inte gå in och titta i journalen, vad är det jag behöver? Jag är så jädra less. Det är faktiskt lite roligt, en tidning har intervjuat mig om politikerna här. Och det kan jag faktiskt stå bakom, att alla vuxna som har dyslexi och går en vuxenutbildning ska kunna ha anteckningsstöd under utbildningen när läraren pratar. Det var faktiskt riktigt roligt. Så något positivt i eländet har det varit! Det har varit fullt upp på jobbet, och det märks att det snart är sommarlov, bara åtta veckor kvar. Så nu går tiden fort, springer iväg. Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: