söndag, april 24, 2022

En kul träff

 

Helgen blev inte som jag hade tänkt mig, överhuvudtaget. Men helt oväntat, fick jag träffa min goa väninna igen och vi tog vår stund med pizza och vi hade våra djupa diskussioner och det var helt underbart! Bara sitta och prata och höra om henne och om mina släktingar, att hon vet lite granna och hon tycker att jag är lik mammas kusin – att vi är samma sätt. Jag tog mig en oxfilépizza, det var faktiskt riktigt gott! Sen åkte vi upp till affären och då vill hon sitta på bänken och göra en… åh jag kommer inte på namnet på det… Så där satt vi och åt en glass och jag fick handlat. 

Jag fick tips av han, mästerkocken, han gjorde köttfärssås med någon mer och hade selleri i köttfärssåsen och morötter och lök, så det smakade ju väldigt gott. Det var jag tvungen att köpa och testa. Roligt att titta på ”Tuben” och få inspiration för mat, så nu har jag några matlådor under veckan. Jag får göra något mer. Jag funderar på att köpa en fisk-grej och göra någon fisk, det var länge sen jag åt.

Men nu är det söndag och jag har bakat till mina kollegor. Jag är inte riktigt nöjd, men det får vara. Sen har jag investerat i en ny stol till uthyrningsrummet, men den kommer inte in förrän nästa person ska flytta in. Så det är full fart och full fräs.

Ni får ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: