onsdag, mars 30, 2022

snart kommer våren

Hem ifrån arbetsplatsen och vänta på en beställd fönsterputsning. Personen kom och tog mina vardagsrumsfönster. Hon hade en perfekt Electrolux Fönsterputs-maskin med sig. Så hon putsade fönstren och det blev jättefint! Jag blir nästan tvungen att beställa en sån maskin, den var inte tung och enkel att använda.

I fredags var jag och köpte mig nya vardagsrumsgardiner – de var blåa med lite ljusinsläpp i dem. Jättefina, dyra men fina. Sen fick jag hoppa in i ett Teamsmöte med funktionsrättsrådet, där de hade bjudit in särskolan, som i framtiden ska heta anpassad skola. Vi hade ett dialogmöte för att Lärvux flytta till närliggande kommun med sin verksamhet. Det kändes jättebra och vi fick en bra dialog med deras verksamhetschefer. Så det var ett väldigt bra möte. Det ar inte monolog utan dialog!

Men jag orkar faktiskt inte ta tag i min lunchlåda, jag får köpa mig en lunchlåda imorgon bitti när jag åker till jobbet. Tur att mataffärerna öppnar kl 7:00 så man hinner hoppa in och köpa sig något. Det är inte alltid det finns något att köpa, ingenting alls. Men jag tror jag ska köpa mig en liten sallad med kyckling imorgon.

 

Ha det så gott, så hörs vi!


Inga kommentarer: