torsdag, mars 24, 2022

smakupplevelse

Lunchlådan 


Kommer denna  morgondagen att bli förstörd tro. varför är jag  så seg och trött på morgonkvisten, morgontrött knappt att väckarklocka som låter ringsignalen flera omgångar innan man stiger upp. Man vet att det är en dag  till att stig upp på morgonen. De flesta människorna inte så pigga före morgonkaffet. Piffa till sig med hela kroppen och knoppen. I dag görjag sista på kursen , orienteringskurs vi drive och datakunskap. en checklista klart. 

Jag sitter på jobbet och tänker på alla nior i grundskola och skall skriva sitt nationella prov i svenska, tänker att de är pirrigt inför de vikigtiga prov, som svar på vad de lärt under hela grundskolan. Men man ska tänka på de som inte uppfyller mål, det är mångs som sitter och är oroliga. Tänker på de jättemycket på eleven hur de har kunskapskravet.

Igår fixade jag en lunchlåda stekt ris med ägg och soja rör om de i riset med kyckling och stekta wokgrönsaker. De ska jag äta till lunch, jag väntar att klockan strax bli lunch. Stekt ris har jag aldrig  ätit förut, provsmakade  lite igår kväll , en ny smakupplevelse att äta , de var det  godastjag  smakat på länge.Ris blev mycket bättre att steka och de smakade  mycket bättre än kok ris..

   


 

Inga kommentarer: