onsdag, mars 23, 2022

Det kan aldrig misslyckas med!


När jag slutade jobbet igår fick jag faktiskt en köpare som kom och ville köpa saker, jag blev helt snopen! Men det gick bra med affären, och jag stängde dörren och satte mig och tittade på tv, på Lyxfällan och gjorde ingenting. Jag tyckte det var konstigt att inte min Habibi var i närheten. Det gick väl över ett par timmar. Så tyckte jag det var konstigt, vad ettrig inneboendens katt är. ”Vad hemskt vad hon skrapar i lådan” och så tänkte jag. Men till sist så hade min lilla kärvänliga katt smitit ut under försäljningen. Det var ju inte snällt, men jag fick ge henne lite extra kattmat och lite kamning och lite gott. Det var ju inte snällt av mig i alla fal



På morgonen när jag vaknade gick jag upp som vanligt, trött och grinig på morgonkvisten innan jag stack iväg, ut  och tvätta av bilen som var fullt yoghurt på bildörren. sur för att det tar tid från mig, en smoothie som jag hällde i min sportflaska. Springer ut till bilen, oj – vad händer då? Jo, jag tappar smoothie-flaskan! Och den sprutar på bildörren, kläderna mina, jackan, överallt var det smoothie! ”Skit också” tänkte jag, ”fan också!” Fick springa upp och byta kläder. Nej, jag gör ingen ny smoothie, jag åker till Circle K och köper mig en coleslaw-rostbiffsmörgås. 

Det får bli det idag. Fasen, det händer olika saker för mig den här veckan. Tokiga saker, och jag blir skogstokig på detta nu. Men så är det. Ny dag, ny förmiddag. Nu får man hoppas det blir bra. Helgen var full upp med planering av årsmöte och framtid vad händer under hösten med dyslexiveckan.  gladare om de kommer igång med roliga aktiviteter i föreningen, jag har planerat i detaljer. Jag ser fram emot vad de blir att få bo på hotellet, äntligen  får man träffa likasinnade personer. de ska bli kul och jag blir euforisk och nyfiken vad som händer under hösten.

Jag tror att jag  bokar någon som kan tvätthall som kan fixa detta. jag är så rädd att åka in får nästan panik  att var inne själv i bilen. De är så Klaustrofobiskt att sitta instängd i en tvätthall. jag får ta tjuren vid  hornen och försöka  att övervinna min rädsla för att inte bli fast. Spela dansmusik högt i bilen kanske jag vågar, med mina goda vänner kanske kanske tar vi en  biltur ,då passar jag på att få bilen tvättad.Just nu är de svårt för mig att fixa biltvätten. När de är på  lunch paus. I matlåda finns de ris och köttfärsås.Tips på enkel billig mat  överblivet ris och några ägg så har du perfekt ”Comfort Food” på två minuter. de har jag aldrig gjort tidigare ,stekt ihop med  ris vispa i ett  ägg.  jag är riktigt sugen på att laga lunchlåda med  kyckling. Receptet hittade på tv4 “efter stängning” när programledare Markus vissa deltagare att laga lunch för 15kr. 

Nu måste jag  börja putsa fönstren  och sätta upp vårgardinerna. jag köpte för par år sen nya gardiner till sovrummet. Nu måste de kom upp i vår känns väldigt spännande. Mer inspiration att fixa balkongen  och även inne i lägenheten. 




Inga kommentarer: