fredag, januari 21, 2022

slut diskuterat

  

YFI .Är praktexempel på att det finns en grundlag att att du har rätt också skriva vad du vill. Orättvisor det värsta jag vet. Och jag har levt med det i hela mitt liv att jag har dyslexi. Blev mobbad i skolan för det. Att det kommer bli orättvist i Sverige för snart får vi väl se vilka som får hjälp  rika och fattiga i samhället. Är det personer som inte tycker om min skrivande kan du väl lämna och läsa någon annans blogg. Du vet inte vad som finns  bakom mitt skal.

Det är så mycket fel i samhället just nu. Jag har fått fel i min journal och jag är mörkrädd. Vems fel är det då, det är inte  mitt fel eller är det samhällets fel? Är det så kul att chatta med en person när man svårt att skriva och uttrycka dig. Vart är samhället på väg vad tycker du? Jag har känslan att det stämmer  och har en oro hur framtiden blir för ungdomar och deras framtid.

Det är viktigt att alla äldre personer ska få hjälp och inte bli  lurade av olika personer. Där är det dialog och ständig inter­aktion du måste inte sömma när du inte känner mig. De viktigt att du har hela i historien bakom  dig. Jag har haft ont mitt öra i 5 dagar och  söker vård. Och de svar fick från chatt att ta revaxör i örat, jag tar första dosen, det börjar värka overallt och ser att det rinner blod. Och det var svårt och kunna gå och lägga sig med den här jävla värken. Mina goda väninna säger  att jag ska söka vård  fort och och få hjälp. Jag har varit hemma ytterligare fyra dagar var sängliggande i flera dagar. Alla ska få hjälp i samhället om man  blir sjuk.


Jag såg att en elev blev fel placerad på särskolan fast de hade dyslexi. Läs här: dyslexi

.


5 kommentarer:

Anonym sa...

1 Varför har du en öppen blogg om du inte fixar att bli ifrågasatt?
2
Vården har i alla tider prioriterat eftersom alla kan inte bli hjälpta samtidigt och vissa saker måste gå före! Du får det att verka som att det är bara du i hela världen som får vänta lite. Se dig om lite det finns människor varje dag som får vänta. Invandrare som kommer till akuten för lite hosta skickas hem även dom precis som du tycker det är orättvist. Men dom måste också förstå att det finns saker vården MÅSTE prioritera först! Tycker du drar in din dyslexi i helt fel saker eftersom kösystem gäller för alla och inte bara dyslektiker! Vården måste prioritera och ännu mer nu när dom går på knäna utan semester och riktiga raster! Försök sätt dig in istället för att tycka så synd om dig själv hela tiden.
Anna

gullan sa...

De är inte bara vården som går på knä. Det finns olika företag så får inte sina leveranser till att arbeta eller sälja till butiken. Jag förstår att är många som går på knäna just nu. Även olika samhällsfrågor som går på knäna. utan semester och riktiga raster!
Jag vill hjälpa andra personer som sitter i samma situation som mig jag är inte lat eller barnslig. Du ska veta att jag börjar jobba när jag var 15 år och sliter till hela mitt liv.

Anonym sa...

Men sluta gnäll då om du förstår det! Ditt öronoblem är inte högprioriterat och kan läka av sig självt. Jag hade förstått om du hade fått hjärtflimmer och inte fått hjälp! Jag tycker ofta i denna blogg att du har ett enormt egoistiskt tänkande som ett barn som inte kan vänta. Blir det inte som du vill är det alltid alla andras fel och världen är emot dig. Hur orkar man leva så? Och ja det finns roligare bloggar att läsa än folk som lever i en sån liten värld där allt bara kretsar kring en själv. Fattar man inte att vården måste prioritera så förstår man ju inte mycket alls känner jag, framförallt inte hur ett samhälle fungerar.

Anonym sa...

Hur många fler har blivit placerad i särskolan på fel grunder? Starkt att be om ny bedömning och med rätt stöd kanske ta upp studier av intresse och få jobb därefter. Eller bara läsa för nöjes skull med rätt verktyg.

Anonym sa...

Hahahahaha!!!! Va? Vad har det med prioritering i sjukvården att göra?
Snacka om att inte kunna hålla saklig debatt!