söndag, december 05, 2021

upp och ned helg

 

Ja, nu är det söndagskväll igen – vilken kaoshelg det har blivit för mig och det känns… ja, jag vet inte.

Det var så hyggligt av min kära kollega att köra mig till ett ställe där jag skulle hämta ut ett paket. Jag tänkte ”Jag tar med mig dramaten, där får jag ner paketet i och sen kan jag ta bussen hem”. Jag har med mig dramaten och går in i affären och inser – paketet går inte ner där! Där står jag! En snäll vän hämtade mig och körde hem mig med paketet – så det var inte så roligt.

vi började vi att montera skåpet i köket och greja och så här. Vi höll på ända fram till tio. Vi beställde pizza och den smaka bläh! Den var äcklig! Den var inte god alls. Från Fodora kom leveransen och det var iskall mat och alltihopa.

Det blev lördag och jag var nervös – jag skulle färdas ner till huvudstaden och jag tycker inte om att hålla på att byta flera bussar och sånt och hålla ordning. Men vi hade väldigt trevlig, det var julavslutning med lite god mat och sånt här. Sen får jag upp min pojkvän på kvällen och vi grejade med min dator. SSD-diskar – de är mycket bättre och snabbare. Men jag stöp i säng tidigt.

På söndagen så fick vi det stressigt här och granne hade tappat bort sin nyckel och vi skulle ha styrelsemöte och jag hade glömt att köpa grädde – så det var allt möjligt, suck!
På styrelsemötet skulle vi koppla in min dator, då gick proppen här! Check på det och nu är det igång igen och nu kan vi köra med det.

Sen gjorde jag faktiskt en gratäng med kassler och potatis. Jag kan ju inte skära med ena handen och så jag har problem med det, så jag körde ner den i matberedaren. Det blev passerad mat till middag idag, men det gick ju an att äta, det var gott!

Nu ska vår förening lämna in en debattartikel om skrivhjälp i utbildning och jag hoppas att vi kommer få det.

Nu får ni ha en underbar måndagsmorgon och en skön dag! Men det har varit ett väldigt kaos denna helg. Tur att jag kunde hjälpa min granne med nyckeln även om vi skulle ha möte och så.
Nu tjatar Habibi här!

Ha det så gott!

Inga kommentarer: