måndag, november 29, 2021

plugga och köra maskin

 


Måndag morgon. Fyra veckor kvar innan ett långt juluppehåll och ha trevligt med sina goda vänner, släkt och vänner. Full fräs på jobbet. Kylan slog till så det frös i våra avlopp. Så vi fick hjälpa till och ringa efter akut hjälp, så vi tog och städade och röjde ordentligt. 
I mitt huvud var det så här: jag har inte gjort rätt för mig, jag har inte lämnat in delprovet, det nationella, som jag skulle göra. Efter allt det här slitet på jobbet ställer jag mig en halvtimme och gör detta på fyra minuter. Och jag tror att jag får göra om det. Hur ska jag göra då? Men Power-Point-presentationen var jättebra, det enda var att jag inte syntes så mycket i filmen. Men ändå gick det jättebra, jag fick jättebra betyg på den. Jag känner mig helnöjd.
Typiskt, bussen var försenad, det hade hänt nånting med min buss hem. Det tog extra tid att komma hem. Det var inte kul, men Habibi var glad när jag kom hem. Hon fick sin mat och jag gosade med henne. Så nu håller jag på och skriver en vetenskaplig rapport, det är min sista inlämning. Sen är jag färdig. Och jag känner att jag har slitit gott under de här ett och ett halvt åren.

Inga kommentarer: