söndag, september 19, 2021

sopa det gäller på Hösten

 

Söndag… vaknar på morgonen, det känns att jag har sovit nästan tolv timmar, det är rekord. Jag har varit uppe en del under natten.

 Jag blev bjuden på havregrynsgröt med äpplemos, och ägg och kaffe, det var väldigt gott.r. Så jag tar bussen i närheten av honom. Jag tror jag fick panik: jag har faktiskt en beundrare. Men jag bryr mig inte, jag har mitt på torra land. Hem och ställde ner necessären och väskan och tog bilen upp till den fina mataffären Jätten. 

Det är så rent och fräscht på ICA. Så jag hittade faktiskt osten som jag åt häromdagen och köpte den. Sen handlade jag mat för att vi skulle äta middag. Jag tog faktiskt två burkar vita bönor, krossade tomater, purjolök, tomatpuré, majs, potatis, Parikka, morötter och köttfärs, 500 gram. Och så lite köttbuljong i detta. Och tacokryddor och lite vatten. Så fick köttfärsen fräsa, så jag gjorde en cowboysoppa, faktiskt. Jag tror inte jag har glömt något av detta. De skulle komma, men kom två timmar senare, han kunde inte passa tiden. Men jag tog och åt före, så det var inga problem. Det var en riktigt härlig höstsoppa, precis perfekt. 

Nu till helgen blir det väl kålsoppa, men det här var ju gott! Nu ska jag krypa ner, det har varit full fart och full fräs hela helgen. Det har varit trevligt och underbart och gott väder, ingen blöta. Det var en riktigt fin hösthelg!

 Men nu får ni börja och starta en ny vecka. Jag ska försöka den här veckan att gå på två spinningpass, men sen måste jag ju packa när vi ska åka bort till helgen. Men ni får ha det så gott så hörs vi!  




1 kommentar:

N sa...

Bra att du ändrade inlägget. Otroligt dåligt att du inte förstår att din särbo hjälper sin son med vad han vill, att du beter dig svartsjukt över det är verkligen sjukt! Och Dick valde själv att hjälpa mig med bilen, det var inget jag tvingade honom till!