lördag, september 18, 2021

Fullt upp

Lördag morgon vaknade jag, och jag kände att jag hade en jädra träningsvärk i mina muskler när jag skulle gå upp på morgonen. Fy, det var bra att jag tränade så jag har fått lite känning av det, det är ju jättebra. Så gick jag upp och kokade mig lite mannagrynsgröt med lite kanel och lite hallon, och kaffe. Så hoppade jag in i duschen. Men jag gick och la mig en stund på sängen, för jag kände ”Nej, jag orkar knappt inte röra mina ben.” Det kändes som jag hade fått blyfötter. 

Sen kom de, så vi drack kaffe på balkongen här. Sen följde jag med honom på en intervju för Svenska Volvoklubben med en som körde Epa-traktor. Det var riktigt kul att följa med och lyssna, vilket engagemang det finns bland ungdomarna att greja med såna här bilar! Det är många som inte tycker om dem ute i trafiken, men är det som syfte att dom ska åka till och från skolan eller någon annan aktivitet så slipper föräldrar köra fram och tillbaka.

 Sen åkte vi hem och hämtade min katt efter mötet, och sen hoppade vi in på Systembolaget och köpte en Pinot Noir, vin, och sen for vi upp, och vi började med ett glas bubbel. Det var jättegott bubbel.  gjort karrébitar i sås, och potatis och grönsaksblandning i ugnen. Det är ju väldigt gott. 

Men jag tyckte att vi skulle gå och vila middag, det skulle vi aldrig ha gjort. Jag blev däven hela kvällen sen. Men vi kröp ner så tidigt, det var gott. Men ni får ha det så bra så hörs vi! 

här är bubblet 

 

Inga kommentarer: