söndag, september 05, 2021

röstmemon för Mac-mini



Jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen och fick ett stôlleryck och började och plocka lite hemma. Jag körde i gång diskmaskinen och tvättmaskinen och röjde ordentligt! 

Sen var det kul – att äntligen kan vi träffas och åka i samma bil! Vi var hemma hos en vattengympakompis och drack kaffe. Hon bjöd på så himla goda Hönökakor, som var sockerfria och en holländsk ost – Maasdamer – som jag aldrig hört talas om! Superb! Jättegod! Det var mysigt och trevlig att komma och titta på andras lägenheter och hur de ser ut. Jag har varit lite nyfiken på det området, men nu känner jag att nej, det var för liten balkong, bra vardagsrum var det, men man ska gå igenom sovrummet för att komma ut på balkongen – nej, då har jag lyx, lyx, lyx här! 

Sen packade jag ihop mig, katten och mina saker och for upp till min särbo över helgen. Vi tog en tur i hans cabriolet till Lidköping för att hälsa på en god vän, som var på campingplatsen där. Det var jättemysigt att åka, det var gott väder – helt underbart! sen åket vi vi tog in till Sotenäs och titta på flygplan.

När vi kom hem så satte vi oss i köket och myste. Vi tog brieost, vitlöksost och vanlig ost med lite småkex. Vi satt där med min katt bredvid oss. Det var väldigt trevlig! 

På söndag – fasen – jag vaknade fyra på morgonen. Det är inte kul! Men jag lyckades somna om och vi åt en härlig frukost på morgonen. Jag hjälpte honom att köra en trasig bil till hans garage. 

Sen kom han hit och vi åt lax, romsås, potatis och rivna morötter. 

Men röstmemon för Mac-mini fungerar inte, så jag fick köpa mig en ny – ”recorder” tror jag den heter. Den verkar fungera jättebra.

Ni får ha en trevlig vecka, så hoppas jag att kanske komma på lite fler saker.

Ha det så gott! 




Inga kommentarer: