måndag, augusti 30, 2021

Ny vecka och ny start.

 

 Vaknade före ottan. Gick upp och kokade mig Kinamix. Det är ris och grönsaker, sen hade jag en kycklingfilé i frysen och Uncle Bens sås. Det slängde jag ihop till lunchdags på måndag. Gjorde iordning för Habibi och gjorde iordning mig själv och tutade iväg till jobbet. Full fräs medvetslös.

Jag hade ju min kurs också. Jag skulle vara med på meet.
Före det skickade jag till läraren och frågade – vad är debattartikeln? - Fritt val! Jaha, okej, då vet jag precis vad jag ska prata om; att inte skrivtolken eller vardagstolken får vara med på meet-kursen eller vuxenutbildningen överhuvudtaget.
Det här ska jag skriva om, jag blev eld och lågor. Det är svårt att hitta någonting, men Taltjänst hjälpte mig – jag fick lite information därifrån.

Men sen så ringde jag till en i våran förening – dyslexiförbundet, och frågade litegrann. De har haft uppe detta och den enda knorren är ekonomin. Varför ska det alltid vara ekonomi – jag fattar inte.

Sen åkte jag hem och började greja med Mac-minin och testade min nya mick här. Röstmemory på Mac:en fungerar inte, men det här enkla viset fungerar väldigt bra. Den ligger längst uppe i menyn.
Sen grejade litegranna.

Äntligen säger jag – Facebook marketplace, äntligen går det att sälja någonting på Facebook igen utan att bli lurad. Det är många som har försökt köpa saker av mig, men de vill att jag ska skicka produkten först och sen få pengar. Så fungerar det inte i Sverige – man betalar först och sen får man produkten. Det verkar som de gärna vill lura en. Det är inte roligt att det har blivit så. Det ska vara enkelt att sälja.

Ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: