söndag, augusti 29, 2021

Hemsk morgon att vakna till

 


Det känns inte som det är söndagsmorgon. Jag vaknar efter fjorton timmars sömn. Ska jag gå upp, eller har jag lust till det? Jag vet inte. Men idag är det hantverkardag på Björkås, jag vet inte om jag vill åka dit och titta. 

Men vädret är ju så bra, och dom hade tur. Men till sist tog jag mig i kragen och följde med, och vi tog faktiskt cabben dit. Det var jättemysigt att komma ut. Så sedvanligt åt vi ärtsoppa med pannkaka, hemmagjord. Det var mycket fint väder ute. Dom har många grejer, Gärdhems hembygdsförening, olika stånd med olika fina hantverk som dom visade upp, samt musik från olika lokala musikförmågor. Det var kul att komma dit och träffa gamla kära vänner som jag inte har sett på länge.

 Efter det åkte vi till Kjell COM och köpte mig en mick till Mac min Nikabe M-3 USB-stereomikrofon heter märket. Tydligen går det inte att ha vanliga hörlurar i Mac mini, det är mycket bättre att ha usb.

Men jag följde med till grabbgaraget på eftermiddagen och hängde med dom lite. Sen stack vi och handlade så jag fick lite mat hem. Jag köpte mig faktiskt Sibylla original-varmkorv. Den är ju faktiskt perfekt och god att äta, men den är dyr i plåtburken. Den kostar mellan 35 och 40 kronor i olika affärer. Vi satte oss en stund på balkongen, och han var snäll och hjälpte mig med micken. Men röst-memo fungerade inte för mig. Så jag vet inte vad som har hänt.



Inga kommentarer: