måndag, september 06, 2021

Energitjuv är borta

 

Nu har man ju jobbat första dagen på veckan – det har varit fullspäckat på jobbet. Men jag blev överlycklig idag – jag trodde aldrig mina ögon att det hade kommit ut ”Skyddsängel” av Sofie Sarenbrant! Så nu blir det sträckläsning på den boken, för jag älskar hennes författarskap! Jag blev helt chockad och trodde inte mina ögon, att det skulle bli så här!

Jag har haft mål i höst, att börja träna igen – jag ska tvinga mig att göra något minst en gång i veckan. Man kunde inte välja vad man ville ha för träning utan man behövde välja det ena eller det andra – jag tycker det är dåligt. ”Du får inte gå på fredag då, men du får gå på lördag eller söndag”. Jag vill inte ha det så låst. Jag skulle vilja gå hela veckans träningspass.
Mitt första mål är på lördagsmorgon, får se om jag orkar att komma upp och iväg.

Jag tror att min energitjuv har kommit bort. Så jag fick mycket inspiration till att köra igång och plocka in i diskmaskin. Körde igång tvättmaskin på kvällen. Senja gjorde en stor köttfärssås, jag hade blandfärs i frysen. Sen tog jag och stekte lite köttbullar.

Och jag kände mig så redig och duktig att jag har kunnat orka göra någonting efter jobbet. Det har tagit mig flera år. Men jag får synda för det sen imorgon – att jag har värk i handleden och såhär.
Men det får gå. Jag känner mig nöjd att jag har fått gjort lite granna hemma.

Ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: