lördag, september 11, 2021

Jag känner mig modig att göra !

 

En ny morgon att vakna till. Kände mig väldigt pirrig för nya saker jag ska göra, och det känns inte roligt. Men jag känner mig stark och modig, och försöker, och hade plockat ihop mig dagen innan. Men tid och rum – hur lång tid tar det att åka, hur lång tid tar det att göra saker? Det har jag jättesvårt med. Klocka och tid, det är min värsta fiende. Så jag tog mig en smoothie på morgonen och borstade tänderna, tog på mig mina träningskläder och drog ner till spinning. Jag ska spinna idag! Hur ställer man in en cykel? Jag var lite nervös för det, för det var nya. Spinna i 45 minuter, hem och duscha, jag känner mig nöjd. Det satt en ny person i salen, det gick inte att fråga hur man skulle göra. Jag tycker det var lite skämmigt att fråga när det sitter många redan kunniga på alltihopa. Sen åkte jag hem och duschade, sen stack jag och träffade min goa vän. 

Vi strosade runt och tog oss en fika, en bagel och en mockalatte på Espresso House. Det var jättetrevligt och gott efter träningen, jag kände mig nöjd. Vi gick runt, så jag var inne på Hemtex och köpte ett nytt fodral till kudden. Sen hittade jag faktiskt ett par gröna fina byxor som är snygga att använda till hösten. Syltes affärer börjar gå ner sig över huvud taget. Jag skulle ha färdigskuren lök från frysen på Ica, dom hade inte kvar det. Jag fick ställa mig och hacka, så nu gör jag en höstgryta och ska se på Efterlyst. 

Sen ska jag inte göra något mer, för jag känner mig redig över vad jag har gjort idag, och jag känner mig stolt över att jag hade modet att göra. 

Men jag har bokat två spinningpass nästa vecka, så jag ska köra två gånger i veckan har jag tänkt mig. Men nu får ni ha en trevlig lördag, så hörs vi!

Inga kommentarer: