tisdag, augusti 17, 2021

struktur och ordningen på möte

 

Det är tur att jag har Taltjänst som jag kan få hjälp av att strukturera ett möte som jag ska ha och diskutera olika saker. Jag har varit på ett blindtestmöte om vakuumförpackad mat i Trollhättan, och det ska jag prata om nu på vårt funktionsråd på torsdag. Då känner jag att det är bra att prata med någon, för jag ser inte när jag skriver eller pratar in texten. Det var så fantastiskt, hon hjälpte mig att bolla och leta igenom recepten. Det bästa som finns är ju Taltjänst, som stöttar och blöter, och försöker få min vardag att bli bra!

Åker hem i hällregnet och är lycklig över att jag fick äpplen av min snälla kollega. Hon har så goda äpplen. Det hällregnar jättemycket. Sen kommer jag på gården hemma, jag går ur bilen glad i hågen, jag har fått äpplen, äntligen, det var så härligt! Vad tror ni händer? Botten går ur hela kassen och det bara rullar äpplen, jag har ingen extra påse med mig, ingenting. Jag nästan grinar, för dom här vill jag ha. Men en människa som gick förbi hade inte ens empati att fråga ”Behöver du hjälp, ska vi göra nåt för dig?” Men min underbara granne på bottenvåningen är helt fantastisk. Hon kommer ut med en kasse. Det dryper fortfarande om mig, jag är dyblöt. Hon kom ut och lämnade en kasse, det var en ängel som kom. Hon var väldigt snäll och trevlig, jag tycker det var helt fantastiskt att hon kunde göra detta! 

Men jag orkade ju inte ta detta på kvällen, för jag var trött och frusen. Jag var blöt ända in på kroppen, och kände att jag inte orkar. Men jag får ta det när jag kommer hem i morgon, och fixa med äpplena. Det är transparanta äpplen, och jag ska göra en äppelpaj och frysa in. Det är gott att ha sen till hösten. Men hoppas det blir bättre väder i morgon, nu börjar barnen och så. Men nu får jag säga adjö, så hörs vi! 

Inga kommentarer: