lördag, augusti 14, 2021

jazz för hela slanten

 




Lördag morgon, upp och körde Kärcher skurmaskin på golvet, dammsög med robotdammsugaren och städade lite grand. Sen träffade jag min underbara vän jag fick för många år sen. Vi åkte ner och gofikade nere på Ritz. Då helt plötsligt: en sommarkonsert på gågatan, Jazzföreningen Jazz i Allén, Boson, Jademark och Bergström som jazzade olika lyriska jazzstycken. Det var väldigt trevligt, och det kommer att vara hela augusti varje lördag nånting i Trollhättan med lite jazz och såhär. Det var väldigt trevligt, så vi satt där i nästan en timme och lyssnade på detta. Det var ju roligt att det kunde bli lite musikunderhållning i Trollhättan. Det skulle egentligen varit ute, men dom fick gå in på Ritz och spela, för det var regnskurar och jäkelskap. Det är rena höstvädret här nere. Men det var väldigt trevligt att träffa min väninna, vi tog oss varsin fralla och kaffe. Sen gick jag in på zooaffären och köpte älgmat till Habibi, för annars blir ju hon heltokig om hon inte får den maten. Men nu ska jag vila mig en stund, och sen ska jag åka upp till min pojkvän.

Jag packade ihop min väska och tog med mig Habibi till min kille. Vi åkte upp dit på eftermiddagen, och han hade gjort i ordning färskpotatis med sill och nubbe och en öl. Det var ju väldigt gott, man äter ju inte så ofta sill. Sen tog vi en långpromenad på över tre kilometer och knatade och gick. Det var en trevlig eftermiddag, det var lugnt och gott och underbart.


Inga kommentarer: