lördag, augusti 21, 2021

Ännu en fin augusti dag

Det är min förta uppgift 


Lördag morgon… typiskt att katten Habibi väcker mig och talar om att maten var slut i skålen. Jag fick gå upp och ge henne älgmaten så hon blev tyst. Kröp tillbaka och sov ett par timmar, sen gick jag upp och fick ett väldigt bra tips av min väninna: när man skalar äpplen lägger man dem i kallt vatten och salt, så blir dom inte bruna under tiden man skalar dom andra. När jag gjort färdigt den gick jag upp och gjorde lite frukost, och packade ihop en liten väska. Jag ska åka upp till min pojkvän. 

Vi tog oss en tur ut med cabben. Det var ju väldigt mysigt, så åkte vi och hälsade på några vänner. Sen grillade vi på kvällen och tog oss ett glas vin. Sen har jag ju köpt en ny hårddisk till min Mac mini, jag får hoppas att den fungerar under min utbildning i höst. 

Men nu får ni ha en go lördag så hörs vi!







Grillkväll och äppelpaj och habibi ute i trädgård.

 

Inga kommentarer: