torsdag, augusti 26, 2021

Allt ska hända nu

 



Snart är veckan slut, det har inte varit någon bra vecka för mig direkt. Mycket att göra på jobbet och en kraschad hårddisk, så jag fick köpa en ny till min Mac mini. Sen har jag varit lite halvdålig, men jag har försökt jobba och bita ihop. Det har varit mycket att göra. 

Folk skriver mycket på olika ställen att det är inställt, det ena och det andra. Men min särbo kom, och så åkte vi ner till slussarna och onsdagsträffen, det var ju sista gången. Men det var några stycken bilar där nere, dom håller på och bygger om slussområdet. Men det stolligaste har jag gjort idag, faktiskt.

 Jag skulle äta lunchen. Tar fram potatisen, jag hade tre lådor, och så hade jag lite lingonsylt. Och så skulle jag ta fram kålpuddingen som jag hade gjort. Då hade jag tagit med mig rabarberkräm, det var ju typiskt. Sibylla blev det för hela slanten. 

Och den här maskinen som jag har och river kål i Kenwood chef – jag körde ju ner rivgrejerna, men dom fastnade i maskinen, det var ju skit alltihopa, det var inte alls roligt. Men ni får ha det så gott, det har varit en rörig vecka för mig, jobbig på olika sätt, men ni får se vad som händer.

Inga kommentarer: