tisdag, mars 16, 2021

rättelse från blogg och erkände

 


Ska man erkänna att man gör stôlleprov ibland, och kanske man har dyskalkyli… jag är helt bombsäker på att jag har betalat 35 kronor i månaden för mitt förråd. Men det var ju 70. Men ändå, de höjer till 127,50 men jag ska betala 128 kronor. Sex kronor mer ändå, jag tycker att ett företag ska inte ta mer pengar ifrån oss som har mindre pengar i kassan än företagen. Jag blir faktiskt lite sur på detta. Det är ju skit.

Det gick väl hyfsat bra på samtalet med mina klasskamrater. Det var ju lite pirrigt, jag hade lite svårt att prata i grupp, men det gick. Jag hoppas vi blir godkända i alla fall. Nu ska vi göra en film om medborgarlön, och det är ju lite svårare att tänka kring. Det finns ju för- och nackdelar och alltihopa. Jag har svårt att hitta bilder till prestation och så, vi får se hur jag kan göra.

Det är tisdag morgon, det är en ny vecka och nya möjligheter. Min särbos släktingar kommer till helgen, för en ska flytta från en stad till en annan. Det är inte dåligt när man är äldre att våga flytta ifrån sin trygghet.

Jag har faktiskt plockat fram mina – julsaker höll jag på att säga – men mina påsksaker. Dem har jag inte haft framme på flera år. Jag kände att jag ville ha upp dem. Och vad söta dom är, så roligt att titta på dom! Det var käckt att få fram det.

Mina planer föll helt och hållet när jag kom ut till min bil igår från jobbet. Jag tänkte ”Nej, nu orkar jag inte mer reklam, att någon vill köpa min bil.” Nej, det var en parkeringsbot. På jobbet! ”Det här måste ha blivit nåt fel” tänkte jag. Så jag ringer till vaktbolaget och skrattar åt mitt giltighetskort, hur handläggaren hade gjort i ordning det. Och det är ju inte mitt fel, det är ju andra som har gjort det här, det är ju inte jag. Men jag skulle överklaga, sa dom. Men jag sa ”Jag är dyslektiker, jag kan inte läsa eller skriva. ” Men det var jag tvungen att göra sa dom. ”Du måste betala detta.” Jag är så trött på vaktbolag. Kan dom inte göra det lite enklare. Jag tycker dom borde lära nya personer som börjar jobba att vi på den här grundskolan jobbar ihop med gymnasieskolan, dom borde få information innan de går ut. Så åkte jag in och tjuvköpte godis, fy på mig när jag har diabetes.

 Men jag åt det, och jag orkade inget mer. Energin tog slut helt och hållet på mig. Jag hoppas jag får pengar tillbaka. Men det är inte kul, man gör rätt, fast dom menar att jag har gjort fel. En annan gång hade jag parkerat, men det var ju mitt eget fel. Jag tog ju min särbos reg-nummer. Men här sitter ju min skylt i, inget annat, plus min hemparkering. Folk idag, dom ska bara ha pengar. Jag är så trött på detta, jag höll på att sälja bilen uppe i denna eländet. Orkar inte. Krångel med parkeringen hemma, och krångel med parkeringen på jobbet. Jag känner att nu är måttet rågat.

                                                     Ha det så gott så hörs vi!


Inga kommentarer: