fredag, mars 19, 2021

Ack Värmland du sköna blev inte av

 

Tänk vad åren går. För trettioåtta år sen packade jag min bil, en golf från 80-talet och for ner till Trollhättan och flyttade in hos min riktiga pappa och hans familj. Då var jag nitton år, första gången jag träffade honom i hela mitt liv. Jag saknar verkligen min styvpappa också, det gör jag, men det var ett lyft för mig i mitt liv. Att börja om och ändra min personlighet och våga säga ifrån och alltihop. Sen fick jag en lägenhet på Kronogården. Där bodde jag ett par år, och sen flyttade jag runt. Det sista ångrar jag, att jag flyttade från min stuga, men nu bor jag i en lägenhet och har det jättetrevligt och har det gott.

 Nu blir det fullt ös – medvetslös i helgen, och det ska bli kul. Nu ska jag hem och laga riven potatis, strimlad skinka och lite grönsaker, grädde och lite ost i. Det ska jag göra till middag ikväll, jag hoppas det blir bra. Och i morgon ska jag göra en tacogratäng. Så nu ska jag laga mat och dona och greja. Nu får ni ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: