söndag, januari 12, 2020

så blev hälgen med lärverktyg


Lördag morgon, vaknar. Helt underbart! 
Jag gjorde en enkel chokladsockerkaka.
Sedan tog jag och åkte ner till Stadsbiblioteket och visade tekniska hjälpmedel. Johanna Kristensson har gjort en väldigt bra bok med Erica Ekelöv; ”Alternativa lärverktyg”.
Det var väldigt trevligt och mysigt. Lite kaffe fick vi där. Det kom ganska många folk och ville veta om olika saker. Jag försökte själv att ge lite tips om ”Skolstil”, ”SayHi” och ”Prizmo Go”. Det är synd att inte ”Prizmo Go” finns för Androidtelefon – det tycker jag är lite konstigt.


Sedan hem – skulle ha främmat. Vi gjorde en Taco-kväll med olika goda vänner. Vi satt och hade det allmänt trevligt och pratade. Och min hambo kom och sov över.


 Vi hade jättemysigt, men i sängen blev vi två så vi kom inte upp förrän 12 på söndagen. Men det gick ju bra. Vi tog en långfrukost med gröt, ägg och kaffe.
Sedan kom en god vän och hjälpte mig att packa ner alla jultomtarna. Det var en ängel som kom och hjälpte mig faktiskt. Det var jättetrevligt.
Sedan gjorde jag köttfärssås av tacoköttfärsen. Jag tänkte jag skulle göra i ordning en Tacogratäng. Det tycker jag är väldigt gott så det ska jag försöka göra, det var länge sedan jag gjorde en sådan. Så jag ska försöka hitta ingredienserna till det.
 Men nu ska jag krypa ner i sängen. Nu är jag ganska trött efter helgen. Det har varit en intensiv helg.  
Ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: