måndag, januari 06, 2020

film lite mys


Nu är det slut på ledigheten och julen. Det har varit väldigt trevligt! Jag har träffat mycket folk, varit på bio och sånt.
Jag hade främmat på trettondagsafton, då bjöd jag på älgstek med porterstek och potatis, med grönsaker och gott vin. Jag hade gjort pannacotta till efterrätt och det är så lätt att göra med gelatinsockret. Det blir väldig gott.
Vi tog ett gott vin till, jag tror det var från Kalifornien, men jag minns inte riktigt.
Sen såg vi på Hamilton-filmen och tog det allmänt lite lugnt.
Men trettondagen så började mitt nya 2020, så jag började med att åka ner på vattenträning som starta idag. Nu ska jag försöka att gå minst en gång i veckan – det är mitt nyårslöfte. Jag får se om jag kommer kunna klara det, men till slutet på mars ska jag kunna klara det, men när jag börjar studera så kommer jag nog inte att klara det. Jag kanske kan ta det varannan vecka, det kanske jag orkar att gå på någon träning.
Imorgon är det ny arbetsvecka som startat med studiedag, får vi se vad det blir av det.
Så har det varit för mig.


Nästa helg så ska jag demonstrera hjälpmedel på biblioteket här i stan.
Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: