måndag, januari 20, 2020

måndag börjar inte bra


Missar bussen… jag är längst bak, han ser inte mig… stå här i åtta minuter på måndag morgon, det är inte bra. 

Det har varit lite mysigt i helgen. Gubben gjorde i ordning fisk med panko, spenat och potatis och rivna morötter. Gud va gott det är! Det var mumsigt att äta, och gott. Igår gjorde jag själv sötpotatis-pommes frites, kyckling och kall currysås, och det var också gott. Sen har jag sålt lite saker i helgen, och så har jag tagit det allmänt lite lugnt. Och så har jag varit och småhandlat lite grand. Jag har köpt lite tvättmedel och såna saker.

 Så nu är det ny arbetsvecka. Jag är lite hes och sådär, men jag hoppas det går över, det har varit så här sedan 29 december. Denna veckan är ingenting speciellt, men jag ska gå på vattenträning i alla fall minst en gång i veckan nu framöver. 

Jag var redig i eftermiddags och åkte ner till ett vattenpass, latindans i vatten. Sen är det lite tabata i vattnet, det är ju skitjobbigt att göra det i vatten. Sen tycker jag ju att det är väldigt nonchalant med trafiken, man går med reflexer mitt på ljusa dan, det är inget trafikvett hos folk över huvud taget. Man kör aggressivt och konstigt, tycker jag personerna gör. 

Så jag kom hem, och sen så tog jag och gjorde mig lite havregrynsgröt och satte mig och titta på Farmen. ”Tarmen” kallar min särbo det. Sen är jag lite irriterad på Arena Älvhögsborg, appen fungerar inte att boka på, och det är 45 i kö! Det är ett väldigt tryck på den här vattenjympan, det är väldigt svårt att få till varje vecka, att kunna få gå på träning också. Men nu ska jag gå och lägga mig och ta det lite lugnt och se på tv, så hörs vi! 


Inga kommentarer: