måndag, november 18, 2019

TIllgänglighetsverktyg på en Chromebook



idag hitta jag 

Johanna Kristensson har gjort en instruktionsfilm som visar hur du kan aktivera och använda diktering och textuppläsning i Chromebook.  Det trodde jag aldrig skulle hända i den här produkten Chromebook. Jag var ju lite grand sur, vi köpte in det i kommunen, men nu kanske det blir tillgängligt för alla att använda Chromebook med läshinder eller skrivhinder. Det är ju kanonbra att det har kommit fram, Chromebook, Googles egen produkt. Det tyckte jag faktiskt var bra. Det här har jag saknat till elever som fick sina Chromebooks. Länge har jag varit lite anti mot detta. Men nu har dom ändrat sig och nu får man se framåt och se vad dom kan göra för eleverna och dom som köper Chromebook.



https://youtu.be/gcOTzAg32uo

Inga kommentarer: