tisdag, november 19, 2019

Seg morgon


God morgon! En ny dag, och en härlig dag, 

men kära Habibi var lite tjatig, och ville gå in till vovven. Men jag visste att hon var borta idag. De bägge två vill gärna vara tillsammans väldigt mycket, det är mycket kärlek mellan dem. Vart är samhället på väg egentligen? Det undrar jag faktiskt. Jag tog bussen, jag var lite sen idag. Där kom en mamma på med ett barn i en barnvagn, barnet kunde vara ett och ett halvt år. Vet du vad hon har i sin hand? En dyr telefon för tiotusen och sitter och leker med. Är det de nya leksakerna till barnen, att använda föräldrarnas mobiltelefoner? Kan de inte ha något annat till dem? Jag tycker det är skrämmande, ska de börja så små och använda telefonerna? De kan ju ringa upp vad som helst. Jag tycker det är konstigt, och det är skrämmande vart samhället har tagit vägen. Men jag kanske är för gammal och gnäller på detta.

 Idag ska jag jobba på biblioteket, och så ska jag ta det lite lugnt när jag kommer hem. Vi får se vad jag ska göra, men mödan med att göra matlagning till på söndag är tråkigt, men värdefullt på måndag morgon när man går upp, att det är klart. Det är gott att stå och planera på söndan och göra i ordning maten, det blir ju perfekt. 


Nästa vecka blir det väldigt mycket att göra för mig, och jag känner mig lite stressad. Jag ska ju få äran att göra en tårta till ett par, så nu ska jag baka nästa helg igen, gräddtårta. Men det ska bli roligt att göra det också. Men ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: