söndag, november 17, 2019

lunchlåda, bil strul



Det var skönt att vakna hos honom, jag sov väldigt skönt den natten.
Fick lite frukost, och så skulle jag ta med mig min bil hem. Typiskt, typiskt, så har det hänt nånting, inget batteri på fanskapet! Så han körde mig så jag fick åka och handla lite mat.


Jag handlade lite mat som jag skulle ha med mig till jobbet nästa vecka. Jag köpte mig blandfärs och gjorde i ordning köttbullar med lite lök och vitlök, grillkrydda, vitpeppar, svartpeppar och salt. Lite ägg och havregryn och grädde, så fick det stå och svälla lite grand. Sen rullade jag ihop dem och körde dem i aerofryern. Först sju minuter 200 grader, sen 160 grader i sex minuter. Sen gjorde jag lite stuvade makaroner, det var så längesen jag gjorde detta. 
Sen gjorde jag en superenkel – köpte färdig potatisgratäng, färdigskivad skinka och blandade ihop det, och in i ugnen med lite ost på. Så då hade jag köttbullar och makaroner en dag, och så ska jag ha potatisgratäng med skinka i.

 Så det grejade jag med och gjorde i ordning på eftermiddagen när jag kom hem. Så jag grejade lite grand, det var skönt, och så såg jag lite på Tuben och tog det lite lugnt och skönt.

 Sen fick jag sålt min crock pot också, så kom en och hämtade den. Jag tyckte bara det blev sönderkokt mat i den. Jag tyckte inte om den. Aerofryern är mycket bättre, den kan jag använda till många olika maträtter. Särskilt kyckling är väldigt gott. 

Men nu ska jag krypa ner i sängen, nu är klockan åtta på kvällen. Jag ska lägga mig och läsa en liten bok, hoppas legimus fungerar idag i min iPhone. 

 Men nu ska jag ta det lite lugnt på söndag innan veckans bravader. 

                                     Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: