måndag, november 11, 2019

Dom måste ta sitt ansvar i landstinget

Ny vecka att köra igång med. Härligt och gott att vakna. Och jättefint i min lägenhet. Det var helt underbart. 

Jag jobbade fram till efter lunch ungefär och sen fick jag ta bussen till Uddevalla. Den här vårdsnurren med patienter. Det fattar inte jag hur de har tänkt sig. Det är inte lätt att kunna ta ledigt till flera olika tider. Jag har ett väldigt bra exempel. Jag var och gjorde ett test i Göteborg. Sedan skulle jag träffa läkaren efter 2 veckor, men svaret hade jag redan med mig hem efter testet. Varför kunde inte läkaren träffa mig samtidigt? Jag fattar inte. Likadant med vårdcentralerna att inte de synkar ihop med patienterna. Du ska åka hit och dit. Patienterna ska snurra runt över hela Västsverige medan läkarna ska sitta ner på sina rumpor. Jag är så himla trött på detta nu. Jag har inte tid och ork att åka. Jag måste sköta ett jobb också. Jag måste ta tjänstledigt från mitt jobb. Jag fattar det inte och jag förlorar en massa inkomster per månad. Det är inget roligt.

Ja, så jag åkte till Uddevalla till ögonmottagningen träffade en trevlig person där. Men det var himla svårt för mig att ta bussen hem för jag såg ju inget heller på ögonen. Jag fick fråga mig fram. Det var jobbigt att sitta i bussen för det började snurra lite grann för mig, men det gick ju bra. Jag fick vänta lite granna nere i stan, men det gick ju bra. 

Sedan gick jag på valberedningsmöte för HSB. Jag kände mig som att jag bara springer och håller på. Så var grannen och hjälpte mig att sätta upp en taklampa och sen kom faktiskt snickaren här och satte upp dörrarna! Äntligen har snöret gått ihop, hemma i alla fall.

Men slut och gnäll på landstinget fast de får faktiskt ta sitt ansvar och se patienten, inte deras jobb. De ska se helheten på patienten, inte halva patienten.
Ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: