söndag, november 10, 2019

den oredigerade helg




min fin naglar med akryl 




Jag ber så mycket om ursäkt att jag inte har bloggat så mycket denna veckan. Jag har varit lite trött och så där. 

I fredags var jag och gjorde i ordning mina naglar, jättesnygga!  

Jag gick  hem till  en gamla kollega  med en pizza. Vi brukar äta kebabpizza och dela på. det är allt så mysigt att sitta prata med henne om gamla minne vi har gjort ihop.

På lördan var jag på en härlig vinmässa med min kära särbo. Vi smakade på olika viner där, jag gillar Frankrike mest, väldigt gott vin som jag hittade. Jag ska ta och skriva in numret senare, jag kommer inte ihåg vad det heter nu. Det var väldigt gott, vitt vin var det. 
Sen gick vi ner till Kellos pizzeria och åt några goda förrätter med ost i, ostbomb kallar de den, den var jättegod. Sedan tog vi Staropramen, och så fick vi den goda hamburgaren. Men det var svårt att höra där inne, det ar väldigt bullrigt. Men de har jättegod mat. Det var det vi gjorde en dagen,


 på söndagen var vi uppe hos honom och satte på mina sprillans nya däck på bilen. Sedan åkte han med ner här, och vi slängde in mina sommardäck i förrådet. Sedan åt vi kyckling med currysås. Det gjorde han i ordning, det var så himla gott med ris. Sedan gjorde jag i ordning chili con carne så jag har ett par dagar denna veckan att äta. Det är enkelt att äta till lunch och snabbt att värma på. Så det har varit en givande helg, och mysig. Äta god frukost tillsammans, det har varit en bra helg. Trevlig. Det var ju sjätte året i rad vi gick på vinmässan ihop. Det var ju kul att vi kunde göra det. Men ni får ha det så gott!


Vinmässan i Trollhättan  och Kellos pizzeria varmt rekommendera  dom. 

Inga kommentarer: