onsdag, november 13, 2019

Jag spyr galla att det försvinner!!

Jag spyr galla på allting snart! Man kan aldrig lita på Postnord, att det kommer fram, det försvinner och kommer flera dagar efter. Det är krypleverans på allting. Det tog sex dagar från Uddevalla hit för att skicka några krokar, sex dagar! Fjorton dagar för att skicka ett brev, jag fattar inte hur det kan krypa fram, posten och alltihop. Jag förstår inte hur det har blivit i samhället. Det är så nonchalant, och ingen vill ta ansvar för nåt. Ingen bryr sig om det försvinner saker. Man kan aldrig skicka en present till någon, man vet ju inte om det kommer fram. Jag är lite trött på nonchalansen, det måste vara större säkerhet på att frakten blir garanterad, så man kan skicka till sin kära mor eller sitt barnbarn eller någon annan släkting. 
Men på morgonen, upp och grejade och gjorde i ordning mig och gjorde mig en liten smoothie på banan och jordgubbar, jag tycker det är så gott. Så nu måste jag köpa yoghurt när jag åker hem idag, jag måste ta mig i kragen och göra det. Det är så underbart i hemmet, det har blivit ett hem. Nu ska jag bara rensa i mina skåp, vad ska jag ha kvar vad ska jag slänga, vad ska jag sälja? Jag vet inte, jag har ingen aning vad jag vill nu. Men jag måste få bort saker, jag kan inte skapa mer skåp, det blir inte bättre förvaring ändå om man gör det. Ordning och reda – tänk om någon kunde säga till mig att göra i ordning och alltihop, det skulle vara helt underbart. Vad behöver jag ha kvar i mitt liv och så här. Jag vet inte. Jag funderar och funderar och tänker. Sen lurade min kära kollega mig att köpa ett par nya skinnbrallor från Invest. Jag tänkte, jag köper ett par så har jag några år. Jag trivs i såna byxor med resår i. Så nu försöker jag sälja mina andra skinnpajer för 1500 kronor storlek 40. För dragkedjan går inte igen för mig i sidan. Jag tror jag har gått upp i vikt, så jag ska försöka sälja dem nu. Nu har jag vinterdäck till Toyota Corolla som ligger ute till försäljning på blocket. Så nu är det mycket att hålla i, och hålla ordning på och snurra på. Så nu ska jag se vad som händer idag. Ni får ha det så gott.

Inga kommentarer: